حسابداری مدیریت چیست؟

 

همچنین دادن بینش و اطلاعات مناسب به مدیران جهت کنترل عملیات و پروژه هایی که در بنگاه های اقتصادی در حال انجام است را شامل میشود. حسابداری مدیریت نگاه به آینده دارد اما اطلاعات استخراجی برای گزارشات و یا به اصطلاح جامعه آماری خود و نمونه هایش در گذشته می باشد.از این رو با توجه به رویداد های رخ داده در گذشته گزارشاتی جهت بهبود کیفیت و بالا بردن کارایی و بهینه سازی مصارف را بر عهده دارد. معمولا در شرکت ها گزارشات حسابداری مدیریت محرمانه می باشد و با توجه به نیاز مدیران تهیه و تنظیم میگردد. از این رو استفاده کننده گان برون سازمانی مخاطبین گزارشات حسابداری مدیریت نمی باشند.

چند تکنیک رایج در حسابداری مدیریت:

  1. هزینه یابی هدف: امروزه با توجه به رقابت تنگاتنگ در بازار حداقل کردن بهای تمام شده و رسیدن به سود مورد نظر یک اصل انکار ناپذیر است که هزینه یابی هدف با توجه به اینکه در ابتدای فرآیند طراحی و توسعه محصول انجام میگیرد کنترل بهای تمام شده را در همان ابتدای فرآیند تولید با توجه به قیمت در بازار و تمرکز بر روی مشتریان و خواسته های ایشان سعی در حداقل سازی بهای تمام شده دارد.
  2. هزینه یابی بر مبنای فعالیت: در این مبحث در وحله اول دوایر هزینه در خط توید (یا خدمات ارائه شده) را شناسایی کرده و سعی در بهبود مصارف و بالا بردن سرعت در خط تولید میشود.
  3. مدیریت کیفیت جامع: در دنیای امروز کالاهایی که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند خواهان و تقاضا دارند.جهت حفظ حیات در بازار رقابتی می بایست هر روز به کیفیت کالاها افزوده شود.این تکنیک در راستای بهبود کیفیت کالاها قدم برداشته و از تولید کالاهای معیوب و تولید محصولات با کیفیت سعی در دائمی کردن مشتریان دارد.
 
$34.99

چاپ